Tuesday 15 March 2011

Situasi 16 : 15 Februari 2011 (Selasa)

SEKOLAH



Hari ini, kami diminta untuk mula memilih sekolah untuk menjalani praktikum mengikut daerah-daerah yang telah ditetapkan oleh Unit Latihan Mengajar (ULM). Saya mula mencari sekolah-sekolah di daerah Mentakab yang boleh saya pilih untuk menjalani praktikum kerana hanya tiga daerah sahaja yang dibuka di negeri Pahang iaitu Kuantan, Raub dan Mentakab. Oleh itu, saya memilih untuk menjalani praktikum di daerah Mentakab. Semasa sedang mencari di internet, saya terbuka laman web sebuah sekolah. Berikut merupakan imej yang saya peroleh daripada laman web sekolah tersebut. Penggunaan perkataan “NOMOR HP” pada halaman utama laman web sekolah tersebut dapat dilihat dengan jelas.


Komen: Pihak yang bertanggungjawab iaitu pihak sekolah haruslah mengambil berat akan kesalahan ejaan seperti ini kerana laman web sekolah sering dilawati oleh orang lain. Sepatutnya, pihak sekolah lebih prihatin berkaitan masalah ejaan seperti ini kerana ia mungkin dapat mempengaruhi pelajar-pelajar yang melihatnya.

No comments:

Post a Comment