Tuesday 15 March 2011

Situasi 11 : 7 Februari 2011 (Isnin)

PELAJAR KREATIF



Hari ini, ada sesuatu yang saya peroleh semasa saya melawati laman facebook. Bagi saya, ia sesuatu yang menarik untuk diisi di dalam blog saya dan dikongsi bersama rakan-rakan. Hal ini demikian kerana tidak mustahil kami semua akan berdepan dengan situasi atau perkara seperti ini semasa di sekolah nanti memandangkan saya dan rakan sekelas yang lain adalah bakal-bakal guru bahasa Melayu. Saya tidak pasti akan penulisnya tetapi ia merupakan salah satu karangan pelajar sekolah. Gambar di bawah merupakan contoh karangan pelajar tersebut.


Komen: Pelbagai kesalahan bahasa dapat dilihat dalam contoh karangan tersebut. Karangan ini boleh dikategorikan sebagai lemah kerana pelajar juga gagal mengeja setiap patah perkataan dengan betul.




No comments:

Post a Comment